Nowiutka przyczepa gastronomiczna w małym miasteczku najprawdopodobniej przyciągałaby uwagę wielu potencjalnych klientów. Jednak w dużym mieście na koncertach czy na wszelkiego rodzaju festiwalach, sytuacja może wyglądać zupełnie inaczej. Twój food truck musi wyróżniać się od morza pozostałych ciekawym designem, logiem oraz menu serwowanym przez Ciebie. 

Oferta gastronomiczna w Twoim food tracku

W sytuacji, kiedy w mieście, w którym zamierzasz rozwinąć biznes prosperuje już wiele przyczep gastronomicznych, postaraj się wyróżnić daniami serwowanymi w Twoim food trucku. Znajdź niszę, którą możesz wypełnić, oczywiście nie będzie to łatwe, jednak warto spróbować. Nie tylko rodzaj dań ma tu znaczenie, oryginalne opakowanie czy niecodzienne składniki Twoich dań mogą zrobić różnicę. Dodatki takie jak sosy, dipy czy np. świeżo wyciskane soki owocowe również pomogą przyciągnąć klientów.

Dobrym pomysłem wydaje się być również dopasowanie oferty w Twojej przyczepie gastronomicznej do węższego grona odbiorców np. do coraz to popularniejszych koncepcji żywienia. Obecnie, coraz to modniejszy jest zdrowy/sportowy tryb życia. Potrawy niskokaloryczne czy wysoko białkowe na pewno znajdą swoich entuzjastów. Przewagę na rynku food trucków możesz zdobyć również poprzez oferowanie dań wegetariańskich czy również takich które nie zawierają popularnych alergenów. Kolejnym wartym uwagi pomysłem jest sezonowość dań oferowanych w przyczepie gastronomicznej. Pamiętaj jednak aby menu było tożsame z koncepcją Twojego food trucka.

Social media

Niestety samo wyśmienite menu czy pyszne napoje nie zapewnią Twojej przyczepie gastronomicznej sukcesu. W obecnych czasach wydaję się, że bez obecności w social mediach te szanse drastycznie maleją. Ważne, aby już na etapie planowania o tym pamiętać i profil Twojego food trucka na popularnych portalach społecznościowych założyć z odpowiednim wyprzedzeniem. Możesz tam sygnalizować jakie pyszne dania znajdą się w ofercie, o terminie startu czy miejscu postoju Twojej przyczepy. Dobrym pomysłem jest również organizowaniem konkursów czy informowaniu o daniach dnia które będziesz chciał oferować.

Eventy

Coraz częściej w polskich miastach można spotkać się ze zlotami przyczep gastronomicznych. Bywanie na nich pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojego food trucka, a co z tym związane powiększyć liczbę swoich klientów. Bardzo dobrą okazją do zdobywania kolejnych klientów są również wszelakie imprezy, koncerty czy festiwale. Postaraj się być na bieżąco z kalendarzem takich wydarzeń.  Również kontakt z innymi właścicielami przyczep gastronomicznych może przynieść Ci korzyści. Wzajemna współpraca, wymiana doświadczeń czy wzajemne polecenie, nie jest na pewno bez znaczenia.