Prowadzisz sklep online już od dłuższego czasu i pomału rośnie w Tobie poziom irytacji? Zastanawiasz się, gdzie te obiecane kokosy? Poza okresami wzrostu sprzedaży przed Świętami czy minimalnie w weekendy zaczynasz generować stratę i dokładasz do interesu. Warto wtedy zadać sobie pytanie: jak wygląda marketing Twojej marki?
Na czym polega dobra reklama?
Wiele zależy od punktu siedzenia, od budżetu i chęci inwestowania w marketing. Dostępne na rynku agencje jak np. Double Digital prześcigają się z ofertą i różnie wyceniają swoje usługi. Marketing internetowy pozwala na reklamowanie produktów i usług w sieci. Jeśli korzystałeś do tej pory tylko z Facebooka, może to być niewystarczające. Najczęściej tak się dzieje, gdy tematem zajmuje się osoba, która po prostu się na tym nie zna. Choćby miała najlepsze intencje i wrzucała posty merytoryczne i bogate w słowa kluczowe, nie udało się dotrzeć do większej liczby użytkowników. Szczególnie trudno stać się zauważalnym w sieci, jeśli wcześniej nie zdobyłeś klientów offline. Gdy ma się już dobrą pozycję na rynku w formie np. sklepu meblowego lub usług stolarskich, wówczas nieco łatwiej odnaleźć się w sieci. Reklama w sieci trafia do konkretnego użytkownika, czyli do Twojego klienta docelowego. Dla porównania kampania w telewizji czy radio dotyczy szeroko pojętej grupy odbiorców.
Tik Tok, czy raczej Linkedin?
Nie wiesz, gdzie szukać klienta i nie masz cierpliwości do porzuconych każdego dnia koszyków? Konkurencja nie śpi i czeka na Twoje potknięcia i porażki. Dlaczego nie spróbować reklamy w mediach społecznościowych? Od czego zacząć? Które media wybrać, czy może wszystkie dostępne? Można próbować wszystkiego, aż w końcu przyniesie pożądany efekt w postaci odrobienia straty.
Na początek warto zrobić analizę/audyt witryny. To pomoże ocenić skuteczność danej kampanii reklamowej. Na tej podstawie, dalej ustalić cele. Warto, żeby cel był określony jak najbardziej precyzyjnie. Dobry plan marketingowy z pewnością przybliży Cię do upragnionego celu. Który kanał reklamowy (instagram ads, facebook ads, etc.) wybierzesz, zależy od wielu czynników. Tutaj potrzebne będzie wsparcie specjalisty od digital marketingu.
Chcesz być dostępny dla klienta 24h?
Myślisz sobie, że gdybyś od razu odpisał na wiadomość od potencjalnego kupującego, na pewno doszłoby do finalizacji. Może to być prawda, gdyż sprzedaż opiera się na emocjach. Im szybciej klient uzyska odpowiedź na wszystkie nurtującego go pytania, tym szybciej podejmuje decyzje o zakupie. Czy wiesz, że agencje marketingowe takie jak Double Digital mogą pomóc Ci stworzyć chatbota, który obsłuży klienta, kiedy Ty będziesz spał? Prostą jego wersję dasz pewnie radę wykonać sam. Co jest najważniejsze przy jego tworzeniu?
- wiedzieć kim jest Twój potencjalny klient
- jakie pytania najczęściej zadaje w związku z zakupami
Rozważ, która opcja będzie lepsza dla Twojego biznesu — chatbot czy voicebot. Badania wskazują, że jednak chatbot cieszy się większą popularnością.