Wizyty dentystyczne wprawiają wiele osób w niemałe zakłopotanie. Już na etapie siedzenia w poczekalni, czujemy spływające po plecach stróżki potu, które sygnalizują wysoki poziom stresu. Nic dziwnego, wielu lekarzy nie posiada odpowiednich kompetencji do rozmowy z pacjentami, a zabiegi odbywają się w niezwykle napiętej atmosferze.
Relacja lekarz pacjent – dlaczego jest tak ważna?
Podczas wizyty dentystycznej bardzo często nieunikniony jest kontakt z igłami, wiertłami i innymi przedmiotami, które nie ukrywajmy – nie należą do najprzyjemniejszych. Zadaniem stomatologa, powinno być przyzwyczajenie nas do nich i pokazanie, że wcale nie ma się czego bać. Relacja lekarz pacjent, powinna opierać się na stałej komunikacji, informowaniu o przebiegu badania oraz przekazywania informacji w odpowiedni sposób. Bardzo ważną rolę odgrywa ton głosu czy dobierane słownictwo. Osoba na której przeprowadzany jest zabieg, powinna czuć, że dentysta wie co robi. Dzięki stosowaniu się do tych zasad, pacjenci będą chętnie wracali do kliniki czy gabinetu, a ich poziom stresu będzie zmniejszał się z każdą kolejną wizytą.
Relacja lekarz pacjent, czyli jak zmniejszyć poziom stresu w gabinecie – kurs
Relacja lekarz pacjent, składa się z wielu różnych elementów. Wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania merytorycznego, ale również ruchowego. Aby pacjent czuł się komfortowo, musimy zadbać o odpowiednią postawę, intonację głosu, gestykulację czy mimikę. Wszystkie te umiejętności, możemy wyćwiczyć biorąc udział w kursie https://heroesofdentistry.pl/kursy/jak-rozmawiac-zeby-sie-dogadac-komunikacja-interpersonalna-z-elementami-asertywnosci/. Dowiemy się tam jak prawidłowo przekazywać pacjentom informacje o ich stanie zdrowia. Zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Jak słuchać tak, aby pacjenci czuli się słuchani oraz jak prawidłowo zadawać i odpowiadać na trudne pytania. Zawód lekarza polega na stałym kontakcie z człowiekiem, dlatego jego obowiązkiem powinno być stosowanie się do zasad prawidłowej komunikacji.