Czy gaming na YouTube jest jeszcze opłacalny?

Szeroko pojęty gaming na YouTube miewał swoje wzloty i upadki, ale bardzo trudno jest powiedzieć, by kiedykolwiek wpadł w ramy czegoś w rodzaju niszy. Stanowił pierwszy poważny fenomen na platformie, dzięki któremu wybili się twórcy, których uznaje się nieoficjalnie za twarze tego serwisu – przede wszystkim mowa tutaj o ludziach takich jak PewDiePie czy Markiplier.

Na początku drugiej dekady XXI wieku popularny był gaming sam w sobie, a po kilku latach ze stagnacji wyrwał go kultowy już Counter-Strike: Global Offensive. Świat w pewnym momencie oszalał na punkcie tej gry, głównie dlatego, że to dzięki niej szary Kowalski dowiedział się, czym tak naprawdę jest e-sport i że rozgrywki z gier komputerowych można śledzić, emocjonując się przy tym dokładnie tak samo jak przy meczu piłki nożnej czy koszykówki. Z drobnego kryzysu gaming wyciągnął natomiast wspomniany PewDiePie, który w 2019 znikąd powrócił do Minecrafta, tworząc niesamowitą serię filmów, która urzekała beztroskim podejściem i przyczyniła się do bardzo gwałtownego skoku popularności gry, która i tak ma pewne miejsce w trójce najpopularniejszych gier wszech czasów. Jak sytuacja zmieniła się rok później i czy w nowej dekadzie gaming nadal wydaje się opłacalny?

Odpowiedź na to pytanie jest zdecydowanie niejednoznaczna. Gry komputerowe stały się na YouTube oddzielną kategorią. Byłaby ona niemal dokładnie taka sama, jak muzyka, ale gry zyskały również własną kartę „na czasie”, co siłą rzeczy bardzo zmieniło sytuację youtuberów zajmujących się przedstawianiem swoich rozgrywek. Główna karta „na czasie” jest bowiem znacznie bardziej popularna od tej związanej z grami, co niestety przyczynia się do spadku zasięgów osiąganych przez filmy, a także w znaczący sposób utrudnia zdobywanie nowych fanów na kanale, przez co twórcy są niejako skazani na łaskę systemu rekomendacji funkcjonującego w serwisie. Można więc spokojnie założyć tezę, że youtuberzy gamingowi z ugruntowaną pozycją mają nieco problem z dalszym rozbudowywaniem swojej pozycji i prestiżu wśród innych twórców zajmujących się taką tematyką.

Sprawa ma się jednak zupełnie inaczej w przypadku szeroko pojętych nowicjuszy. Gaming cieszył się i przypuszczalnie zawsze będzie się cieszyć ogromnym zainteresowaniem, ponieważ nagrania z rozgrywek są po prostu interesujące i satysfakcjonujące do oglądania. Osoby, które dopiero teraz chciałyby spróbować swoich sił w tworzeniu filmów, z pewnością nie mają się czego obawiać i powinny śmiało próbować. Gry takie jak Minecraft czy wszelkiego rodzaju gry sieciowe nadal cieszą się ogromną popularnością i stanowią gwarancją wyświetleń, jeśli filmy będą solidnej jakości. Istotnym jest oswojenie się z mikrofonem i koniecznością komentowania rozgrywek w barwny i satysfakcjonujący dla widza sposób – najlepsi twórcy nie muszą zupełnie obawiać się tego, w jaką grę grają, ponieważ ich widzowie oglądają ich przede wszystkim dla wysokiej jakości, błyskotliwego komentarza. Na YouTube ciągle da się zatem osiągnąć sukces, jeśli włoży się w to wystarczająco dużo wysiłku i kreatywności.

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment

© 2020 TinyUrl.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.